![]() |
wtf1.co.uk |
W
ostatnim wyścigu naprawdę dużo się działo. Tak dużo, że w
zasadzie nie wiadomo, od czego zacząć. Dziewięćsetne Grand Prix
obfitowało w nagłe zmiany akcji, kolizje, przejazdy w parach, a
nawet groźne wypadki.
![]() |
wtf1.co.uk/ |
![]() |
wtf1.co.uk/ |
Na
padok wpadł „Markiz”, który chyba nie miał powodów do
zadowolenia, ale jego obecność pan Andrzej szybciutko zauważył.
Może Luca di Montezemolo to jakiś nowy gatunek młodej damy?
Wszyscy przecież wiemy, że te pan Andrzej wyczuwa nadzwyczaj
szybko.
Tak
szybko, jak w na torze w Bahrajnie pojawiła się żółta flaga.
Dzięki Jeanowi-Ericowi Vergne można było ją zobaczyć już chwilę
po starcie. Francuz był wściekły, a tymczasem Massa w swoim
Williamsie pojechał środkiem i ograł wszystkich jak leciało. No,
może nie wszystkich, bo po bardzo udanym starcie był trzeci –
zaraz za kosmiczną dwójką z Mercedesa.
Baba
ma taką zasadę, że o kosmicznych pojazdach na przodzie stawki
(patrz zeszłoroczny Red Bull) nie pisze zbyt wiele. Ale o duecie
Rosberg-Hamilton nie da się nic nie napisać, patrząc na ich
niedzielne zmagania. Kiedy spotyka się zawodnik na miarę Lewisa
Hamiltona z kierowcą pokroju Nico Rosberga to wiadomo, że będą
leciały iskry – zwłaszcza z tej pierwszej strony. Hamilton, chyba
obok Alonso, jest najbardziej nieustępliwy, jeżeli chodzi o walkę
z kolegą zespołowym. Chociaż z drugiej strony Alonso żadnej walki
nie podejmował. W zeszłym sezonie kolegę z zespołu 'zabierano mu'
po prostu z drogi, a w tym roku trzeba walczyć nie z Raikkonenem, a
z bolidem Ferrari. Koniec nieprzepisowej dygresji na temat panów w
czerwonym. Walka między startującym z pole position Brytyjczykiem,
a drugim Niemcem widoczna była już od początku. Gdzieś w okolicy
17 okrążenia rozgorzała na dobre. W alei pojedynek także trwał.
Na pit stop zjechał Hamilton, aleję opuszcza po 2.7 sekundach. W
tym czasie Nico ma podkręcać tempo. 'Operacja' się udaje, Hamilton
wyjeżdża drugi. Na 21 okrążeniu to Nico zjeżdża do alei, co
zajmuj mu nieco dłużej niż Lewisowi – 2.9 sekundy. I tym razem
to on wyjeżdża drugi. W międzyczasie pan Andrzej uświadamia
widzów, że Ferrari ma nowego szefa – Lucę Domenicaliego, a
Grzegorz przejmuje nawyki kolegi i określa Massę tytułem
'sympatycznego Brazylijczyka'. Niestety sympatyczny Brazylijczyk
wcale taki sympatyczny nie był. Nico Hulkenberg, kierowca Force
India trochę sobie na Massę ponarzekał. Chodziło o wypchnięcie Hulka z toru.
Jakby
w tle wymiany Ros-Ham Daniel Ricciardo jechał swój własny, bardzo
dobry wyścig. O zespołowego partnera martwić się nie musiał.
Już wcześniej Sebastianowi Vettelowi, którego samochód miał
problemy (między innymi niedziałający DRS) kazano przepuścić
Australijczyka. Vettel polecenie wykonał, aczkolwiek skwitował je
wymownym milczeniem przez team radio. W Malezji zeszłego roku nie
było tak miło...
W
Bahrajnie było miło, ale tylko do czasu. Z wakacji wrócił bowiem
Pastor Maldonado. Przez dwa poprzednie Grand Prix bolid Pastora
prowadził pastoropodobny robot. No i wychodziło mu to całkiem
nieźle. Aż do czasu, kiedy Lotus spotkał Saubera. Wenezuelczyk
popełnił błąd i dosłownie nadział bolid Estebana Guttiereza na
nos swojego Lotusa. Spowodowało to wyrzucenie samochodu Meksykanina
do góry i naprawdę niebezpieczny korkociąg. Cos jak 'Kiedy Harry poznał Sally' tylko bardziej brzemienne w skutki. Dzięki Pastorowi na
tor wyjechał safety car i wszystko przewróciło się do góry
nogami (łącznie z Sauberem Estebana...).
![]() |
WTF1 - The Alternative F1 Blog |
Lewis
i Nico do tego stopnia zaczęli się ze sobą ścierać, że głos
przez team radio zabrał Paddy Lowe. 'Chcemy mieć dwa samochody na
mecie' powiedział do każdego ze swoich podopiecznych. Interwencja
zdaniem Baby całkowicie uzasadniona, bo o ile Rosberg ma tyle oleju
w głowie, żeby nie szarżować na oślep, o tyle Hamiltona Baba by
o to nie podejrzewała. I chyba nie była w swoich podejrzeniach
osamotniona. Skończyło się dobrze, chłopcy grzecznie się bawili
na podium i nawet polewali się wzajemnie szampanem. Chociaż kto
wie, co by było, gdyby Lewis jednak nie wygrał...
![]() |
WTF1 - The Alternative F1 Blog |
![]() |
i.telegraph.co.uk |
Wisienka
na torcie - co do Baby ukochanego duetu Ferrari... Alonso znów wyżej
od Raikkonena, mimo że Fin zaczynał z lepszej pozycji. Chyba mu
ten czerwony kombinezonik nie służy – w sumie szkoda, że Ferrari
prezentuje tak niską formę, moglibyśmy mieć niezły spektakl na
torze. A tak zostaje walka z bolidem i narzekanie Raikkonena
'Magnussen hit me again'... ehh ten Kimi... O Kevinie Baba nawet
pisać nie będzie... wyścigu niestety nie ukończył.
Nie
gdybając już dłużej – zerknijmy na wyniki :)
GP
Bahrajnu na torze Sakhir
Kwalifikacje:
1 | Nico Rosberg | Mercedes |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault |
4 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes |
5 | Sergio Perez | Force India-Mercedes |
Wyścig:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 25 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 18 |
3 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 12 |
5 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 10 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 8 |
7 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 6 |
8 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 4 |
9 | Fernando Alonso | Ferrari | 2 |
10 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1 |
Klasyfikacja
kierowca:
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 61 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 50 |
3 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 28 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 26 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 23 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 23 |
7 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 20 |
8 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 18 |
9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 16 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 12 |
11 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 12 |
12 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 7 |
13 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 4 |
14 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 3 |
Klasyfikacja
team:
1 | Mercedes | 111 |
2 | Force India-Mercedes | 44 |
3 | McLaren-Mercedes | 43 |
4 | Red Bull Racing-Renault | 35 |
5 | Ferrari | 33 |
6 | Williams-Mercedes | 30 |
7 | STR-Renault | 7 |
8 | Lotus-Renault | 0 |
9 | Sauber-Ferrari | 0 |
10 | Marussia-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz